detail

Langs mijn en water Sittard-Geleen Mijnroute 3

Ook nu nog zijn de Limburgers trots op hun rijke mijnverleden. Overal in de streek zijn nog de sporen van deze bloeitijd terug te zien. Tijdens het Jaar van de Mijnen (2015) werd het dan ook hoog tijd om deze interessante herinneringen aan elkaar te rijgen tot een fietsroute die je dichter bij deze kenmerkende geschiedenis brengt. De route Langs mijn en water brengt je naar Geleen, Stein en Urmond. Geef je ogen de kost en je beleeft het verleden in Oud Geleen, kijkt uit over het uitgestrekte Julianakanaal en maakt kennis met een typisch Limburgse ambacht bij Gasterie De Fontein. Halverwege kun je in Stein pauzeren met een lunch bij het stijlvolle LUNA en de route brengt je weer terug naar het startpunt op de gezellige Markt van Geleen, waar je ook in de buurt kunt parkeren. Deze route is niet bewegwijzerd, maar eenvoudig te volgen via een downloadbare separate wegbeschrijving.

Start- en eindpunt

Markt 1, 6161 GE Geleen, Netherlands

Soort route

Fietsroute

Afstand

Moeilijkheidsgraad

Makkelijk
Start Finish
Je bevindt je nog niet in de buurt van de route. Zodra je je binnen {{maxDirectionDistance}} km van de route bevindt dan kun je meteen starten door de stippellijn te volgen.
Volg de stippellijn naar de route
Weergeven op de kaart
Herman Wehkamp
Coördinator Routepunt

Tips en verbeterpunten

Geef uw melding aan ons door

Niets zo vervelend als het ontbreken van duidelijke bewegwijzering op je route. Ondanks continue controles kan er toch een gebrek zijn. Meld onduidelijke, kapotte of ontbrekende bewegwijzering snel en efficiënt aan Routepunt Zuid-Limburg. Uiteraard zijn ook suggesties voor verbeteringen welkom. Samen houden we al onze recreatieve routes up-to-date en toegankelijk!
Routemeldpunt